Γιατί θέλουμε να κάνουμε αυτό το πρόγραμμα;

 



Γιατί θέλουμε να κάνουμε αυτό το πρόγραμμα;

Γιατί αργήσαμε!! Γιατί, όλα όσα σχεδιάζουμε, έπρεπε να τα είχαμε κάνει χθες Είμαστε στο "παρά1,5˚C" ». Λίγο πριν η κατάσταση γίνει μη αναστρέψιμη,όσον αφορά την υπερθέρμανση του πλανήτη και την κλιματική αλλαγή.

 Άρα έχουμε ένα ΠΡΟΒΛΗΜΑ: υπερθέρμανση του πλανήτη. Έχουμε και μία επιστημονική ΛΥΣΗ: να κρατήσουμε την αύξηση της θερμοκρασίας του πλανήτη όσο πιο κοντά στον 1,5°C γίνεται. Και έχουμε και μία ΑΤΥΠΗ ΟΜΑΔΑ ΝΕΩΝ να θέλει ν ασχοληθεί με ένα τόσο σοβαρό θέμα! Μη χαμογελάτε! Θα σας θυμίσουμε τη νεαρή ακτιβίστρια Greta Thunberg- η οποία μας εμπνέει και μας καθοδηγεί- από πού ξεκίνησε και πώς έφτασε να επηρεάζει χιλιάδες νέους και μη,στον αγώνα κατά της μείωσης εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.

Τα ακραία καιρικά φαινόμενα του προηγούμενου καλοκαιριού ωρίμασαν την ιδέα του σχεδίου. Μικρής κλίμακας παρεμβάσεις υπέρ του κλίματος, σε δύο μέτωπα(άνθρωποι- οικοσυστήματα) και σε δύο επίπεδα(μετριασμός- προσαρμογή), πού θα γίνουν παράδειγμα προς μίμηση και προστιθέμενες σε άλλες παρόμοιες, μπορούν να γίνουν η αρχή μιας ευρύτερης προσπάθειας στην περιοχή και τη χώρα γενικότερα, γιατί πιστεύουμε ότι η φροντίδα της Γης δεν πρέπει να είναι «κίνημα», αλλά μέρος της καθημερινής κουλτούρας και του πολιτισμού μας:

- δεν μπορούμε να κλείσουμε τα ρυπογόνα εργοστάσια, αλλά μπορούμε να μην επιτρέψουμε τη λειτουργία νέων στις περιοχές μας

- δεν θα σώσουμε εμείς στα δάση του Αμαζονίου, αλλά μπορούμε να σώσουμε τα δικά μας και να τα

πολλαπλασιάσουμε, φυτεύοντας χιλιάδες δέντρα

- δεν μπορούμε να καθαρίσουμε τους ωκεανούς από τους τόνους πλαστικών , αλλά μπορούμε να

συμβάλλουμε στη μη χρήση και απαγόρευση των πλαστικών στις καθημερινές μας συνήθειες

- δεν μπορούμε να μιλήσουμε στον ΟΗΕ, αλλά μπορούμε να μιλήσουμε στους συνομήλικούς μας και αυτοί στους δικούς τους και όλοι μαζί να πιέσουμε φορείς, κόμματα και κυβερνήσεις

- δεν μπορούμε να κάνουμε έρευνες και να διαθέσουμε χρήματα, μπορούμε όμως να κάνουμε όνειρα και να διαθέσουμε το νεανικό σφρίγος και τις ιδέες μας

- δεν μπορούμε να γίνουμε «κίνημα», μπορούμε όμως να είμαστε το «ξεκίνημα» μιας τοπικής προσπάθειας υπέρ του κλίματος

- δεν μπορούμε να δείξουμε τους υπαίτιους της επερχόμενης καταστροφής, μπορούμε όμως να αναδείξουμε την προσωπική ευθύνη του καθενός, στο δικαίωμα της φύσης στην ύπαρξή της

- δεν μπορούμε να αποδώσουμε δικαιοσύνη, μπορούμε όμως να εργαστούμε για την περιβαλλοντική δικαιοσύνη, που τη βλέπουμε ως μία απάντηση των τοπικών κοινοτήτων και των ακτιβιστών προς την πίεση που δέχονται από τις βιομηχανίες, τα μεταλλεία, τα φράγματα, τις αποψιλώσεις των δασών κτλ

- δεν μπορούμε τις φτωχές μας κοινότητες να τις κάνουμε πλούσιες, μπορούμε όμως να αμφισβητήσουμε την κατάχρηση εξουσίας, που οδηγεί τους φτωχούς ανθρώπους να υφίστανται τις συνέπειες της περιβαλλοντικής ζημιάς που προκλήθηκε από την απληστία των πλουσίων

- δεν μπορεί η γενιά μας να κληρονομήσει στις επερχόμενες γενιές, έναν πλανήτη τόσο διαφορετικό απ αυτόν που περιγράφουν οι ιστορίες και τα παραμύθια.

Γιατί πώς θα τους φαίνεται το παραμύθι του Αϊ-Βασίλη, με το πολικό του εργαστήριο, όταν δεν θα

υπάρχουν πλέον πάγοι στους πόλους; 

πώς θα νιώθουν διαβάζοντας την Οδύσσεια, όταν θα έχει ερημοποιηθεί ολόκληρη η λεκάνη της Μεσογείου; 

τι νόημα θα έχουν οι πυραμίδες, όταν ο Νείλος δεν θα έχει πια νερό;

Όλα τα παραπάνω περιγράφουν και συνθέτουν τους δύο στόχους του σχεδίου μας, που είναι:

1) δημιουργία ενός τοπικού κινήματος υπέρ του κλίματος ,με προοπτική να συντονιστεί με παρόμοια κινήματα σε τοπικό, περιφερειακό, Εθνικό και διεθνές επίπεδο

2) ανάληψη δράσεων με διττό χαρακτήρα:

- κατά της αύξησης της εκπομπής βλαβερών αερίων του θερμοκηπίου ( Μετριασμός)

- υπέρ της προστασίας του περιβάλλοντος και του αστικού τοπίου από τις επιπτώσεις της αλλαγής του κλίματος.( Προσαρμογή ).

Χρειάζονται αλλαγές στον τομέα της γεωργικής, αγροτικής και δασικής εκμετάλλευσης καθώς και αύξηση των συνεργειών και συμπράξεων μεταξύ δημοσίου, ιδιωτών, πανεπιστημίων κτλ. Επείγει η θωράκιση κρίσιμων υποδομών αλλά και του ανθρωπογενούς και φυσικού περιβάλλοντος. 

Και όλα αυτά θα πρέπει να υποστηρίζονται από νέες αντιλήψεις, έξυπνες δράσεις, νέες τεχνολογίες, τη δια βίου μάθηση όλων μας. Κυρίως, θα πρέπει όλοι μας να ξεκινήσουμε άμεσα με δράσεις αειφόρου ανάπτυξης σε τοπική κλίμακα.

Τα παραπάνω γεννούν ανάγκες και ζητήματα που αναφέρονται σε:

1. Μελέτη και θεωρητική ενημέρωση των μελών μας, ώστε να έχουν πλήρη γνώση της παρούσας κατάστασης, των αιτιών που την προκάλεσαν και των ενεργειών που πρέπει να γίνουν άμεσα, καθώς, αν δεν γνωρίζεις καλά κάτι, δεν μπορείς να εμπνεύσεις και να το μεταδώσεις σε άλλους

2. Επαφή και συντονισμός με παρόμοιες ομάδες και κινήματα γιατί το άθροισμα υπερτερεί έναντι ενός εκάστου εκ των μερών του

3. Ευαισθητοποίηση, κυρίως της νέας γενιάς, αναδεικνύοντας και βάζοντας τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στο κάδρο των ενδιαφερόντων τους

4.Ικανότητες διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού και ενεργοποίησης τοπικής κοινότητας

5.Κατάλληλη χρήση των νέων τεχνολογιών προς εξυπηρέτησή μας

Η προσπάθειά μας χρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό πρόγραμμαErasmus+ και υποστηρίζεται στην χώρα μας από το ΙΝΕΔΙΒΙΜ



Σχόλια